2011. augusztus 4., csütörtök

Keleti Szél

A napokban alkodtam egy gázos izzító kemencét (gas forge) , és ez az első kés ami ennek a közreműködésével készült. Alapanyagnak laprugót választottam (ez olcsó , könnyen beszerezhető és kellően vastag) , ebből alakítottam ki ezt a keleti stílusú "bárd"-ra hajazó formát. Méretek: 21cm teljes hossz, ebből a penge 12cm,4cm széles és 4mm vastag. A pengét lapos leélezéssel és élszalaggal alakítottam ki, markolathéj gyanánt zsinórral fonatoltam be a markolatot.
2011,08,07:
 Mivel ez a kés Norbi barátomnak készült, szeretett volna még egy -két módosítást rajta. A markolat átfonatolásával kezdtem bele a "pimpelésnek" az új fonatolás lehetőséget ad arra, hogy látszódjék a fonatolás alatti pengerész és az azt borító karbon bevonat. A penge savazásával folytattam az átalakítást, "biohazard" motívumokat  kért Norbi, így ezeket vágtam bele a maszkolásba, majd kisavaztam. Már csak egy hozzá illő tok kellett és kész is. A tokot sapelliből vágtam ki , olajoztam és  a markolaton alkalmazott fonatolással díszítettem, hogy tökéletes legyen az összkép. Képek itt.