2011. július 31., vasárnap

Mora Pimp

Ritkán készítek átalakított (pimpelt) késeket, hiszen a késeim nagyrészénél a tokon kívűl minden alkatrészt magam készítek. Ennek a késnek az alapját (pengéjét) egy Mora Bahco adta, amit pár éve egy barkácsboltban vásároltam, olcsó munkakésnek (asszem 2000ft alatt volt) szántam, gumi markolattal és műanyag tokkal. Ritkán használtam és mivel a kés nálam "szent" tárgy, a mai napig nagyon jó (szinte újszerű) álapotban maradt. A minap megint a kezembe került és kitaláltam, hogy átalakítom és készítek a Páromnak belőle egy hasznos kis konyhai mindenest. Az eredeti gumi markolat eltávolításával kezdtem neki a munkának, satuba fogtam és a penge mellett egy vasfűrésszel hoszában kettévágtam, hagytam hogy a markolattüske vezesse meg a fűrész lapját. Az új markolatnak valami különlegesett szerettem volna készíteni, így találtam ki ezt a fura "fafúziót", ami két különböző (a felső világos fa szapelli, az alsó sötét...nemtudom, valami nagyon kemény egzóta) fa hullámvonalban való összeragasztásából jött létre. Az elkészítése nem volt olyan komoly feladat mint a kinézete, a két falapot egymásra tettem (lapjával) , a felsőre felrajzoltam a hullámos vonalat, majd egy barkács szalagfűrésszel (lehet akár kézi fonalfűrésszel is) egyszerre kivágtam a két anyagot és igy mind a két anyagon tökéletesen egyforma vágást kaptam. Már csak össze kellett ragasztanom a két különböző darabot és kész is lett a hullámos kétszínű markolat anyag. Ezután már csak ki kellett vágnom a markolatot formára , lecsiszolni beragasztani és kész az új egyedi kis kés. Mivel konyhai használatra szántam, ezért olajozás után a markolatot beáztattam vizzel (50-50%) higított szintelen lakkba, hogy jól beszívódjon, majd végezetül méhviasszal kentem be. Képek itt.