2011. augusztus 10., szerda

Tűzről pattant Grizly

Végre elkészült a második kés amit saját kezüleg kovácsoltam és edzettem. Ez a kés a nagyméretű erdőjárók táborát bővíti, teljes hossza 27cm ebből a penge 15.5cm, a legszélesebb pontján 4.5cm és 5mm vastag.  A markolat anyagának platánt választottam, legfőképp a világos színe miatt, ezt ragasztóval és rozsdamentes szegecsekkel rözítettem a pengéhez. Kikovácsolás után a lapos leélezést csiszolással véglegesítettem, de a penge nagyrészén meghagytam a kovácsolás rusztikus nyomait. Egy olyan kést szerettem volna készíteni ami egy erdei táborozás során hasznos segítő lehet, legyen szó a tüzelő összeaprításában vagy az esti vacsora elkészítésében. Mivel ezt a kést egy igazi "erdőjárónak terveztem ezért a névválasztást is ez alapján követtem el, így lett a neve Grizly. Képek :itt.

Készítettem egy-két tesztet is a Grizly-vel, kíváncsi voltam hogy viselkedik "élesben":

Papírlap:

Száraz gyertyán hasogatás:

Ásványvíz kinyitása: