2011. augusztus 15., hétfő

Stripy Breeze

Itt a harmadik kovácsolt késem. Formailag és méretileg nagyon hasonlít a "Keleti Szél" nevezetű álltalam kreált késhez, de a formát és a markolatot kicsit átdolgoztam. A penge anyaga most is laprugó, melyből kovácsolással alakítottam ki a leélezést és a penge ívét. Kovácsolás után a leélezést csiszolóval finomítottam , az edzés és visszaeresztés után csiszoltam és savval mattítottam. A markolat anyaga (a kedvencem) zebráno, ami két 4mm-s réz szegecsekkel és csőszegeccsel kapcsolódik a pengéhez, némi ragasztó közreműködésével. A a markolatot igyekeztem úgy kialakítani, hogy a kis mérete ellenére biztos fogást nyújtson. Nemsokára egy kis tesztnek is alávetem, de most még Csabinál  tokozódik. Képek itt.  

2011,08,17.
Most jöttem Csabitól, elkészült a tok... de még milyen tok! Nemcsak szép de igen praktikus tokja lett a késnek. A fűzött marhabőr tokot több féle módon is az övre akaszthatjuk, akár hagyományosan lógatva, de a felső fül levétele után,  a hátsó bújtatót használva fixen is rögzíthetjük (mint egy pisztolytokot), sőt még fejjel lefelé is stabilan tartja a kést. Egyszóval tökéletes! Csabi, köszönöm.