2011. március 9., szerda

Irány az Amazonas!

Régóta szerettem volna egy machete-t magamnak, de nem igazán találtam számomra igazán tetszetőst. Az elmúlt szép napsütéses hétvégén nekiáltam és elkészítettem "álmaim macsétáját". Alapanyagul egy 70 cm-es körfűrészkorong  szolgált, a nyelet platánból alakítottam ki,és igyekeztem úgy kialakítani, hogy mellőzzön minden díszítést, a funkcionalítást tartottam szem elött. A "halef" kétféle élezést kapott, a tantó formályú hegy aránylag hosszú lefutású lapos élet kapott,a penge többi részén kevébé lapos , szinte fejsze szerű élet alakítottam ki. Még soha nem volt a kezemben hasonló vágóezköz, és meglepődtem  milyen vágóképességgel rendelkezik, alig kell begbillenteni és már át is vágja a kiszemelt "áldozatot"(mondjuk a 2-3 cm vastag bambusz nem egy dzsungelbéli inda). A pengét nem políroztam, hanem  savval mattítottam meg,gondoltam ez segít abban hogy a dzsungelben hadonászva ne csillanjon meg a napfény rajta,és ne vegyenek észre az épen engem követő orvadászok :) Az az igazság, hogy nagyon nem fűlött a fogam egy ekkora penge kipolírozásához,  de az orvadászos sztori jobban hangzik :) Egyszó mint száz, nem volt még a birtokomban  hasonló ezköz, de most nagyon örülök ennek a dzsungeljáró ezköznek, bár gyanítom még egy darabig nem találkozik igazi áttőrhetetlen őserdővel...hmmm...soha nem lehet tudni, machetém már van, már csak az őserdő hiányzik. Irány az Amazonas!  Képek itt.