2011. március 12., szombat

Akácos

Megint itt a hétvége, sőt ez egy hosszú hétvége! Ki is használtam az első napsütéses napját, hogy valami maradandót alkossak. Nemrég hozzám került négy félkész (előköszörűlt és edzett) késpenge,nagy izgalommal fogtam neki a véglegsítésüknek. Az elsőnél a pengeanyag 440 C , a bakni rozsdamentes acél, a nyél anyaga akác,a szegecsek 2mm vastag vörösrézből vannak. A nyelet elnézve sokan kételkedhetnek, hogy valóban akácfából van...pedig tényleg sima egyszerű akác , a kazánba kerüléstől mentettem meg a héten. Annak köszönhető a különlegessége, hogy valami  "betegség" miatt az erezete megváltozott, és ebből a "beteg" részből választottam a nyél anyagának. A szakmám révén elég sok akáccal találkoztam már, de ilyen fura erezetet még nem láttam, a lényeg hogy megmentettem, és így még sokszor visszaköszönhet egy-két késnyélen ez a ritka faanyag. Képek itt.