2011. március 10., csütörtök

Gombhoz a kabát

Az elmúlt napokban Csabi barátom adott egy "próbatokot", azaz egy olyan késtokot amit egy régebben készített késemhez csinált"béta verziónak". Oda adta, hogy készítsek hozzá egy kést ha gondolom...hát gondoltam, és csináltam bele egyet. Egy markolattüskés kést terveztem, mivel ezt a fajtát még gyakorolnom kell, hiszen ritkán csinálok ilyet. A pengeanyag elég érdekes, egy törött régi hilti vésőszárból készítettem el, az éltartóságához semmi kétség nem férhet, bár a megmunkálása nem volt sétagalopp... Nagyon lassan haladtam a penge kialakításával, gondosan ügyeltem nehogy túlmelegedjen, és emiatt túl rideggé, törékennyé váljon. A nyél tőlem szokatlan módon több különböző fa összeragasztásából ált össze, pontosabban kőris és mahagóni egyvelegéből készült, melybe kétkomponensű ragasztóval ragasztottam bele a pengét. Ez a kés pont fordítva készült mint a legtöbb, elöbb volt meg a tok mint a kés...minha egy gombhoz csináltam volna kabátot. Képek itt.