2012. január 14., szombat

Panther

Végre a héten megjöttek a vasak a hőkezeldéből :). Ma bele is kezdtem az esőbe, sőt nem csak belekezdtem, hanem be is fejeztem. Ennek a késnek a pengéje Sleipner-ből készült, a Kincsesbányai hőkezelésnek köszönhetően 60 Hrc keménységű!
  Mikor visszakaptam a pengét, először véglegesre csiszoltam a pengét, mivel a hőkezelés miatt vastagabbra hagytam, mint a végleges forma. A markolat csavarjainak a helyét és a markolat alatti könnyítő furatokat még a hőkezelés előtt megcsináltam. A hőkezelés előtt kicsit előre dolgoztam és a markolat paneleket már a penge nyers állapotában a pengére alakítottam, úgyhogy ma aránylag könnyű dolgom volt. A paneleket textilbakelitből csináltam,melyek alá 2mm vastag műanyag fibert  ragasztottam. A felület kialakítása után a markolatot pácoltam, majd a felületét visszacsiszoltam, így kaptam ezt a foltos (párducos) mintázatot.
   A pengét csiszolás után savval marattam és P2000-s csiszoló vászonnal véglegesítettem. Összerakás után kialakítottam rajta az élszalagot és körbecsiszoltam a kés kontúrját, így a pengeháton a hamis fokél alkalmas kaparóélnek és a szikravetőt is jól indítja. Képek itt.