2012. január 28., szombat

Dark Crag Folder

Annyira felbuzdultam az első bicsakomon, hogy elkészítettem a másodikat is . Ez a mostani darab némileg nagyobbra és még robosztusabbra sikerült mint az előző , de pont ez volt a célom. Az első készítése alatt sok mindenre rájöttem és ezen már 1-2 dolgot másképp csináltam, de a konstrukció lényegében azonos. Ez is alsó keresztzáras,ennél is a bicska vázát alkotó "linerből" nyúlik ki a zár, ami a pengére támaszt. Újításként a pengét egy acélgolyó tartja a helyén becsukott állapotban, a golyót egy kicsi lemezrugó feszíti a pengéhez.
  A pengét (3,5mm) és a linereket (2mm) is cirkulából (körfűrészlap) készítettem, a távtartókat G10-ből alakítottam ki és rozsdamentes torx csavarokkal rögzítettem egymáshoz. Az első bicsaknál a pengén elhelyezett csavar támaszkodott a linerhez, ezzel pozicionálva a pengét nyitott állapotban. Most egy elterjedtebb módszert próbáltam kivitelezni, a penge a két liner közötti távtartónak ütközik neki nyitott állapotban..
  Sajnos a pengét nem sikerült olyanra csiszolnom mint szerettem volna, mert a csiszolóm csapágyas lett, ha kicserélem a csapágyakat, újracsiszolom. A félresikerült csiszolás után savval mattítottam, de ha kijavítom ezt újra kell csinálnom.
  A markolat paneljeit fekete G10-ből (FR4) készítettem el, ez a "hagyományos" G10-től annyiban tér el, hogy durvább szövésű üvegszálszövetet tartalmaz epoxigyantába ágyazva.
  A nyitópöcökre sajnos nem találtam jobb megoldást egyenlőre, mint egy imbuszcsavart, de késöbb ha lesz mivel helyettesíteni ezt lecserélem.  Képek itt.