2011. szeptember 4., vasárnap

Vertebrate


Kissé egysíkúnak tűnhet,hogy megint egy "bárd"...hiszen ez már a harmadik bárdra hasonlító ezköz az elmúlt pár hétben, de mind a három más és más. Jelen darab kinézetre nagyon hasonlít a Stripy Breeze nevezetű késemre, sőt a felhasznált anyagok is megegyeznek (laprugó és zebrano), viszont méretileg és a markolat kialakításában van azért eltérés. 
  Norbi barátom látván a Stipy-met egyből "beleszerelmesedett" ...ha kicsit nagyobb lenne a penge ... hosszabb a markolat.... hát készítettem neki egyet. Mivel az alapanyagnak szánt laprugó keskenyebb volt mint a tervezett kés pengéje, ezért az élszalagot előszőr kovácsolással alakítottam ki és így sikerült a keskeny alapanyagot kicsit szélesebbre húznom, illetve a levezetőél csiszolásánál is könnyebb dolgom volt.
  A közel 26cm hosszú késen a 11cm-s markolatpanelek egy teljes értékű markolattá állnak össze, de igyekeztem megtartani a Stipy-nél kialakított markolat stílust. A szegecsek 2,5mm-s rozsdamentesek.
Olyan egyedi markolatkialakításon törtem a fejem, ami amellett, hogy jól néz ki (nekem tetszik nagyon) még fogásra is jó, ill. többféle fogásnemben is biztos fogást ad. Így sikerült kialakítanom ezt a "hullámos" becsiszolásokkal tarkított markolatot, melyhez a markolatban lévő pengehátat (gerincét) is hozzácsiszoltam, ez a mintázat olyan lett mint a gerinc oszlopban a csigolyák (persze lehet megint túl vad a fantáziám). A markolat végét kicsit szélesebbre hagytam(szinte madárfejesre) így stabilabb fogást ad  ha a késsel nagyobb lendülettel akarunk lesújtani (pl. ágak levágásánál..) és nem kell annyira szorítanunk.
   Végezetül , mint legtöbbször a pengét savval mattítottam , a markolatot meg olajban áztattam és méhviasszal dörzsöltem be. Remélem a végeredmény Norbinak is annyira tetszik mint nekem. Már csak Csabinak kell egy tokot "faragni" hozzá, és irány a természet! Képek itt.