2011. szeptember 16., péntek

Steal tok

Végre elkészült a Steal Fighter tokja, aminek különösen örülök, mivel ezt a tokot (a varrást kivéve, azt Csabi csinálta) én terveztem és készítettem. Igyekeztem egy "minden" igényt (számomra) kielégítő tokot kitalálni ehhez a késhez. A tokkal szembeni elvárásaim a következők voltak: jobb és balkezes viselési mód, függőleges és vízszintes hordhatóság akár fejjel lefelé is. Agyaltam, rajzoltam és megszületett, az alapanyag extra kemény 4-5mm vastag marhabőr, feketére festve(pácolva). A varráshoz szükséges lyukakat csak fúrással tudtam kialakítani, mert ember nincs aki ezt a bőrt egy árral átszúrja három rétegben (még egy réteget sem tudtam átbökni). Fúrás után meglátogattam Csabit , hogy nemelehetne-e hogy megvarrja nékem ezt a tokocskát, mert nekem se tűm, se cérnám és különbben is mégsosenemcsináltam ilyet :) . Persze, hogy megvarrta még aznap (köszi) ! Miután hazavittem , kb. egy hétig agyaltam a kés tokba való rögzítésén, hogy miképp alakítsam ki úgy,hogy minden hordási módban stabilan tartsa a kést.... Több elvetélt próbadarab után végre megszületett a megoldás. A markolat szegecsébe csúsztatható stift működő alternatívának bizonyult. A stift jobb és balkezes módban is passzol a  szegecsbe és fejjel lefelé is maradéktalanul megállja a helyét, ráadásul egy kézzel zárható és nyitható (ezen meglepődtem).A tok alján lévő kis bőr "izé" a szikravető tárolására szolgál, ami még nincs a tulajdonomban , de előbb-utóbb úgy is beszerzek egyet. Képek itt.