2011. július 4., hétfő

Lawyer's hand

Több hete dolgoztam ezen a késen, részben azért, mert igen összetett a felépítése, ill.azért mert nagyon jó minőségben szerettem volna elkészíteni. A tervezéssel napokig bíbelődtem, kerestem a megfelelő formát és a megfelelő alapanyagokat. A polírozott penge 440C-ből készült,lapos leélezéssel, élszalaggal, hamis fokéllel és markolattüskével. A markolat kialakítása elég összetettre sikeredett, a rozsdamentes dupla ívű baknit és a markolat "zárókupakját" rozsdamentes acélból vágtam ki. A markolat anyagai a következőkből álnak össze: marhabőr-marhacsont-csomoros akác-marhacsont-marhabőr-afrikai iroko , hogy ne legyen túl egyszerű minden anyag a markolatban követi a bakni belső ívét. A pengét a markolatba eporapiddal és rozsdamentes csőszegeccsel rögzítettem. Csiszolás után az egész markolatot olajba áztattam, utána políroztam, majd a végén méhviasszal dörzsöltem be. A polírozott pengére paragrafus jeleket savaztam (ezzel utalva a tulajdonosának a foglalkozására), majd rákerült a logóm is .
  A kés tokját most is Boda Csabi készítette, duplán ragasztott marhabőrből fűzve és szironyozva, hogy még jobban "passzoljon" a késhez,díszítésnek egy marhacsont nyílhegy is a tokra került. Képek itt.