2011. július 31., vasárnap

Rhino Zebrano

Nemrég Csabi jóvoltából hozzájutottam egy kissebb adag egzóta fához, egy íjkészítő barátjától hozta nekem az íjkészítésben már nem használható leesett maradékokat. Ebből a "maradékból"  készült ennek a nyúzónak is a markolata, ami jelen esetben zebráno. A pengét a szokásos cirkulalapból alakítottam ki, a kés teljes hossza 20cm, ebből a penge 9,5cm ami lapos leélezést, élszalagot és a pengeháton kialakított belső éllel ellátott horgot kapott. A penge forma engem egy orrszarvúra emlékeztet (lehet túl vad a fantáziám) ezért kapta a Rhino Zebrano nevet és ezért igyekeztem olyanra savazni a pengét, hogy hasonlítson az orrszarvú bőrére. A zebrano markolatot uverapiddal és 5db saját készítésű "mini"  mozaikszegeccsel , plussz egy csőszegeccsel rögzítettem a pengéhez. Csiszolás után az egész markolatot olajban áztattam és méhviasszal dörzsöltem be. Már csak egy jó tok kell hozzá (Csabitól) és használatra kész . Képek itt.