2011. május 29., vasárnap

Skull Opener

A múlt héten megkért egyik kollégám, hogy készítsek neki egy machetét, konkrét elképzelés hiányában teljes szabadkezet kaptam :) A terv a fejemben volt, papírra sem vetettem, hanem mindjárt az alapanyagra ( megint cirkula lap) rajzoltam fel. Az alapanyag méretei lehetővé tették (70 cm átmérő), hogy egy szép ives pengehátú machetét készítsek. Első ránézésre látszik az erős Khukri-s beütés, de méreteit tekintve inkább egy Machete. A kés teljes hossza 48cm, ebből a penge 35cm ami a legszélesebb pontján 7 cm széles. :D
Markolatnak mahagonit használtam, melyet 3 alu csőszegecs kapcsol a pengéhez. A markolatot olajoztam, míg a pengét (rám jellemző módon) savval "díszítettem" . A "díszítést" két lépcsőben csináltam, előszőr a koponyákat marattam a pengébe összesen kilencet (majd kiesett a szemem mire kivágtam mindet), majd az egész pengét telibe savaztam ami egy egységes mattos felületet adott. Elkészülte után tesztelgettem kint az udvaron, 4-5 cm vastag diófaágat még egy suhintással át lehet vágni, de a száraz cserfának azért többször oda kell suhintani vele. De a markolat igen jól vizsgázott, a kés fél kilónyi súlyának ellenére sem tudott kirepülni a kezemből, köszönhető a madárfejesre hajazó markolatkialakításnak.   Képek itt.