2012. április 7., szombat

Ringló

 Boda Csabi keresett meg a hét elején telefonon, hogy készítenék-e neki egy bicskát (látva az előzőt) az édesapja születésnapjára ajándék gyanánt. Mivel már jó ideje segítünk egymásnak (Ő készíti a késeimhez a mesteri tokokat) természetesen igent mondtam. Különösebb kikötései nem voltak, csak hogy péntek a határidő :) Még a felkérés napján neki is láttam , kivágtam az alaplemezeket és leütöttem a pengének és a zárnak szánt csapágyat. Miután az alap alkatrészek anyagai megvoltak, elkezdtem agyalni a részleteken és úgy döntöttem, változtatok kicsit a bicska kinézetén az előzőhöz képest. Egy letisztultabb, könnyebb és karcsúbb kést szerettem volna készíteni. Ezen okokból a penge 3mm vastag lett és elhagytam a vaskos réz baknikat, a markolat egészét szilvafával burkoltam (innen a név eredete) . Kicsi díszítés gyanánt egyszerű mintával igyekeztem feldobni a zár kinézetét és políroztam a pengét. A távtartót is GO3-ból (csapágyacél) csináltam meg, ez talán egységesebbé teszi az összképet. A penge 7cm hosszú és holkeres levezetőéllel készült, ami sokkal jobb vágóképességet tesz lehetővé mint az egyenes leélezés, bár közel sem olyan erős, de nem hinném, hogy sokat fognak feszegetni egy ekkora pengével. Péntek délutánra kész is lettem és átadtam Csabinak, aki megmutatta a bicskához készített remekbe szabott tokot, ami egy igazi műremek és csak remélni tudom, hogy az általam készített bicsak méltó tartozéka lesz a tökéletes toknak. Képek itt.