2011. december 23., péntek

Karbon Ranger

Mivel közelednek az ünnepek, már a jól megérdemelt szabadságomat töltöm :) Így kicsit több időm jut a műhelyben babrálni, rendezkedni és késezgetni. Ennek a késezgetésnek a "gyümölcse" ez a kis  kés. A pengét rugóacélból készítettem, saját hőkezeléssel. A teljes hossz 20,7cm a penge 9cm hosszú,4,5cm széles és 5,7mm vastag. A markolat paneljeit szénszálas (karbon) szövetből lamináltam, az elkészült karbonlap 5mm vastag lett, kicsit karcsúnak találtam ezért mind két markolat panel alá készítettem zöld papírmicartát 2-2mm vastagságban. A panelek 3db 9mm átmérőjű réz csőszegeccsel kapaszkodnak a pengére. Még a végleges összerakás előtt ideiglenesen rögzítettem a markolatot és körbecsiszoltam a markolat kontúrjára és belereszeltem az ujjvájat rovátkáit. Szétszedés után az egész pengét savval marattam. Miután véglegesen összeszegecseltem kialakítottam a markolatot és a kész kést beletettem egy órácskára a "kőmosó" masinámba, miután kivettem , a penge és a markolat is szép egyenletes matt felületet kapott (a szegecsvégek is). Ráhúztam az élszalagot és a fenést könnyítő holkert és már készre éleztem. Képek itt.