2011. december 21., szerda

Bicska Pimp

Olyan feladatot vállaltam be nem rég, amilyet még nem csináltam soha ... Norbi barátom kérésére alakítottam át egy magyar készítő által mesterien kivitelezett "bicskát". Mikor elvállaltam, nem is gondoltam, hogy mekkora kihívás lesz az átalakítása (aki ismer , tudja hogy szeretem a kihívásokat) . Több dolgot is át kellett alakítanom, az első és legfontosabb: legyen karcsúbb a markolata, de ez nem mehet a penge rovására. Másodiknak a Wenge paneleket kellett valami szintetikus, modernebb anyagra cserélnem. A harmadik feladat, a pengén látható "megtorló" gravírozás eltüntetése és a fém részek egységes mattítása.
  Először szétszedtem eme remekül összerakott kést, minden csavart gondosan elcsomagoltam és neki álltam megtervezni a "feladatok sorrendjét". Elsőnek a penge "megtorlómenetsítését" csináltam meg , P 320-as vászonnal csiszoltam újra az egész pengét. Ezután álltam neki a markolat karcsúsításának , mivel a penge csapágyazása szélesebb volt mint a penge vastagsága (oldalanként kb. 1,5mm) így ezeket a kiálló részeket eltávolítottam és vékonyabb (0,3mm) bronz távtartókat raktam be helyette, plusz leszűkítettem a az alaplapok távtartóit is. Aztán jöhetett az új markolatpanelek elkészítése, alapanyagul szénszálas karbont lamináltam több rétegben. Kikeményedés után a karbon lapokra rákarcoltam az eredeti markolathéllyak kontúrját, majd a körbevágás után kifúrtam és besüllyesztettem a felfogató csavarok helyét . A furatok elkészítését a félkész panelok felszerelése követte  az alaplapokra, majd a karbon paneleket hozzácsiszoltam az alaplapokhoz. Amikor a panelek csiszolásával kész lettem, összeraktam az egész kést és csiszolással kialakítottam a markolat végleges formáját. Utolsó feladatként az egész bicsakot szétszedtem és minden fémalkatrészt (kivéve az apró csavarokat)  "kőmosással" mattítottam az egységes kinézet érdekében. Mialatt a fémek mattultak, addig a karbon elemek "finiselésével foglalatoskodtam, ez abból állt, hogy kézzel felcsiszoltam P2000-ig  majd finom olajjal dörzsöltem be. Fél óra elteltével kikerültek a fém alkotórészek a mattítóból és nekiálltam az összeszerelésnek. Összerakás után kicsit alakítottam még a rögzítő klipszen , hogy jobban illeszkedjen  és már kész is voltam :)  Az igazság az, hogy a valóságban ez az átalakítás több estét is igénybe vett, köszönhetően annak, hogy több kést is készítek egyszerre, illetve még soha nem csináltam hasonlót és nagy odafigyeléssel igyekeztem elkészíteni. Komoly kihívás volt, talán túl nagy falat is nekem, de legjobb tudásom szerint csináltam mindent, remélem Norbi  elégedett lesz. Képek itt.

És végül egy kép az eredeti állapotról :