2011. október 8., szombat

Trapper (farmer)

Nemrég hozzám került egy kés átalakítás céljából. A késsel együtt kapott tervrajz és egy fotó alapján dolgoztam . Az eredeti kés így nézett ki:
A kérés az volt, hogy a mahagoni markolatpanel átadja a helyét az egyedi készítésű farmer micarta és mozaikszegecs kombinációnak, illetve a markolat formája is kézbeillőbb legyen . Az elképzelt markolatformával az az egy bibi volt csak, hogy a mostani formára alakított markolat kontúrja nem adta ki az elképzelt formát. Mivel ez egy kontúros kés, elég bután nézett volna ki ha a penge anyaga csak itt-ott lett volna szintben a markolatpanelekkel. Ezt kiküszöbölvén a mahagoni lehámozása után visszaköszörültem a penge markolat alatti részét, az új markolatnál kisebb méretre, hogy ne csak itt-ott látszodjon inkébb ne látszódjon sehol. (sajna a készítés folyamatát nem fotóztam le, pedig úgy talán érthetőbb lenne...) Úgy gondoltam a markolatban a penge anyaga helyett egy "pótanyag" látszik majd egységesen a markolat teljes vonalában.
   Ezután a micarta elkészítésével bíbelődtem, egy régi eredeti Trapper farmer nadrág adta az alapanyagot. Mind a két panelhez 10réteg farmert és műgyantát használtam. A "pótanyag" alapanyagául bordó kartonból és műgyantából készítettem "papírmicartát" , ugyanazon technikával mint amit a  farmernél alkalmaztam.
   A mozaik szegecseket a már régebben bemutatott módszerekkel csináltam. A szegecs helyek kiosztása eredetileg nem volt a legjobban elosztva és ez így is maradt :) sajnos nem tudtam átfúrni a penge anyagát.... nemtom miből van, de jó anyag!
   Remélem a kés gazdájának is annyira tetszik a végtermék mint nekem, jó kis meló volt. Képek itt.