2011. január 29., szombat

Z-É Skinner

A napokban a neten túrkálva találtam egy érdekes formályú nyúzó-zsigerelő kést (ezt) ,  az alakja nagyon megtetszett, ihletet kaptam hogy készítsek valami hasonlót. Egy olyan kést álmodtam meg, ami formailag nagyon hasonló, de kevésbé modern és látszik rajta, hogy egyedileg kézzel (kézbe) készült. Igyekeztem a saját stílusomat kombinálni a használhatósággal, és kipróbálhattam 1-2 új dolgot is. A penge anyaga HSS fűrészlap , lapos élkiképzéssel és élszalaggal. A nyél jelen esetben mahagóni (pácolva) , a penge és a nyél között fekete fiber hivatott a dilatáló anyag szerepét betölteni, a szegecsek 1.5 mm-es vörösrézből készültek, mind két szegecsben 3 szál található. Polírozás után szarvast formázó maratott mintát készítettem a pengére,  a széles penge  lehetővé tette , hogy elég terjedelmes és részletes mintát készíthessek. Már csak egy tok kell ennek a késnek , ami Csabi barátom feladata lesz. Képek itt.