2011. január 24., hétfő

AMA-tőr

Általában saját tervezésű késeket csinálok, de most kívételt tettem... János barátom(AMA) blogoldalán olvastam a "Paw & Moss" bejegyzését, és nagyon megtetszett a kés alakja. János volt oly szíves és elküldte nekem a kés rajzát 1-1méretben. Vártam az elkészítésével, mert kerestem a megfelelő alapanyagot, ami jelen esetben egy régi töröt nyelű eredeti Solingen kés rozsdamentes pengéjére esett. Az eredeti Paw & Moss túlélőkésként funkcionál, ezzel ellentétben én inkább egy vadászosabb holkeres élkiképzésű kést  láttam  magam elött. Nyélnek platánt választottam, alá piros fibert (vékony műanyagtálcából) ragasztottam, a jobb és biztosabb fogásért  a nyelet apró égetett bemélyedésekkel "díszítettem. A fiber-platán kombinációt két sárgaréz szegecs és némi kontaktragasztó rögzíti a pengéhez. Képek itt.