2012. november 30., péntek

Defcon 4. F.

Több bicskát (divatos szóval Foldert) is készítettem már, de valahogy a taktikai folderek táborát nem igazán sikerült bővítenem. Na de most, igaz elég sokat tököltem vele, de befejeztem az első taktikainak mondható bicskámat. Először Liner Lockos zárat (a panelek alatti linerből van kialakítva a zár) terveztem rá, de aztán a Frame Lock (a liner helyett az oldalpanel adja az zárat) mellett döntöttem.
 A fő alkatrészeket (penge, tengely, bal oldali panel) Sleipnerből alakítottam ki, a bal oldali liner 2,2mm vastag rugóacélból, a rajta lévő panel pedig carbonszálas epoxiból csináltam. A pengét 60hrc keményre, a zárat magába foglaló markolatrészt 54hrc keménységűre hőkezeltettem.
  Baromi összetett feladat volt kitalálni, hogy minden passzoljon és mindenből csak annyi látszódjék amennyit szeretnék. A markolat két oldalsó elemét 3mm csavarok rögzítik egymáshoz, de köztük helyet kapott egy 7mm vastag Fr4 távtartó is, a csavarok fejét takarja a markolatpanel, csak a másik oldalon látszódnak a csavarvégek.
A markolat mindkét oldalát Anso szerű mintázattal struktúráltam (a Sleipnerben ezt kicsit macerásabb volt) és pengén illetve a markolaton is ujjvájatot reszeltem. Hogy a zárat ne feszíthessük túl nyitás közben, egy 38-as lőszer hüvelyének a talpából kis távtartót esztergáltam.
  Minden fémalkatrész szemcseszórást (homokfújást) és savazást kapott, egyedül a nyitószemölcs maradt ki eme kezelésekből, mert az rozsdamentes acélból készült. A szemcseszórásos+savazott felületnek szép titános árnyalata lett, de sajnos csak színben hasonlít rá, a súlyában nem...közel 30dkg a kicsike. A viszonylagos "nagy" súly miatt nem került rá klipsz sem, hiszen igencsak lehúzná a zsebem ha ráakasztanám (majd Csabival készítettek neki valami övtokot).  Képek itt.