2012. augusztus 8., szerda

Tanto X

Megint egy nagy kés :) Kísérletezgettem kicsit a tanto pengeformával és a Rangerek markolat formájával , ez lett belőle. A penge a már jól bevált 6mm vastag Sleipner-bőr készült, a markolat pedig a szintén "jól működő"  textilbakelitből. A kés teljes hossza 280mm,  a penge a markolatig kereken 150mm. A leélezése egyenes, egyenes élszalaggal, a pengeháton és a markolat hátán ujjtámasz, plusz kaparóél, a markolat penge felőli tövénél egy plusz ujjvájat a könnyebb "faragási fogáshoz" és üvegtörő heggyel a markolat végén. Apropó, a markolat mintázatát az eddig bemutatottaktól eltérően, nagy átmérőjű csiszoló korongon készítettem el. A  nagyméretű bemélyedések látszólag véletlenszerűen helyezkednek el, de igazából mindegyik pont ott van, ahova a kést fogva a kéz ujjai fekszenek fel. Kicsit tartottam a nagyméretű mintától, de többször megtapogatva kiderült, hogy elég stabil és kellően kényelmes fogást ad többféle fogásmódban is (valószínűleg találkozhattok még ezzel a mintázattal a késeimen a jövőben).
  A felület "finoselését" a szokásos módon, savazással és kőmosással alakítottam ki, hogy ne lógjon ki az eddig bemutatott kések sorából. A markolat színeit  pácolással és a pác visszacsiszolásával alakítottam ki.
Ja, a markolat rögzítését most is csőszegecsekkel és ragasztással oldottam meg és a markolaton helyet kapott egy külön zsinórfurat is. Képek itt: itt.