2012. március 5., hétfő

Steampunk Byrd

Csütörtökön lesz az RTL Klubbon a Wild Wild West című nem túl nagy sikerű film, aminek a története nem fogott meg igazán, de a kitalált világ amiben játszódik, az annál inkább! A kitalált világ a Steampunk elektromos áram nélküli agymenésben játszódik, ahol minden gépet gőzgép vagy mechanikus szerkezet hajt. Na ez adta az ötletet , hogy készítsek egy kést ebben a stílusban, ami talán a forgatás alatt Will Smitth a zsebében hordott volna. 
  Mivel a bicskakészítésben még nem vagyok annyira jártas, így alapnak egy Byrd Crossbill-t használtam, ezt a görbe pengét amúgy sem tudnám mire használni. A késből a pengén , a linerek közti távtartón és a rugón kívül minden más a kukában (kacatos fiókomban) landolt és átadta a helyét a saját készítésű alkatrészeknek. A jobb oldali linert 4mm vastag tömör rézlemezből alakítottam ki, aminek a középső kikönnyített részébe "gőzgép" alkatrészeket aplikáltam. A "csőrendszert" 2mm vastagságú vörösréz huzalból és vörösréz autó fékcsőből csináltam, A rajta lévő apró csavarok, csak úgy néznek ki mintha csavarok lennének, de nem azok, hanem csak csavarfej lenyomatokat ütöttem az anyagba (nem volt egyszerű 2,5mm átmérőjű beütőt csinálni hozzá) .  A bal oldali liner alapja (vékony rézlemez hiányában) 2mm vastag rozsdamentes lemez adja , ezen ül az első és hátsó "bakni", ami szintén 4mm vastag rézlemezből van kivágva, csiszolva. Ezen a bal oldali alaplemezen a két rézbakni között egy vékony amerikai dió betét kapott helyet, ez adja a  "gőzgép" hátterét ezen az oldalon. A csöveket és egyéb "fontos" gépalkatrészeket itt is rézdrótból és a fiókban talált mindenféle réz mütyürből építettem össze, némi forrasztó ón segítségével. Amikor a mind a két oldallal elkészültem, rémült kutatásba kezdtem réz összefogató csavarok után... persze , hogy pont most nem találtam egyet sem (pedig tuti van valahol) , mit volt mit tenni készítenem kellett . A csavarokhoz 3mm-es réz pálcára vágtam menetet, a hozzávaló anyákhoz pedig 5mm réz rúdba fúrtam menetet, majd felszeleteltem.Összerakás után , a gyári "steril" penge kicsit elütött a markolattól, ezért a nyitó lyukat alakítottam át némi rézlemez-vörösréz drót-sárga réz pálca segítségével. 
  A bicsak gőzhajtásúvá alakítása szinte egész hétvégén át tartott, olyan 8-10 órát tököltem vele, amitől a kés használati értéke nem igazán nőtt, viszont a vizuális értéke nagyon magas lett (szerintem) és talán kellőkép mutatja be a Steampunk stílust. Képek itt.