2012. március 18., vasárnap

Byrds Pimp, avagy átöltözött Madarak :)

Mivel a készülő késeim nagy része még a hőkezelőknél van, így a hosszú hétvégén a szegényes bicskakészletem tuningolásával foglalatoskodtam. Nemrég jutottam hozzá ezekhez a használt Byrd-ekhez, amikről azt mondják "ez a szegény ember Spyderco-ja", hiszen ezt is a Spyderco gyártja , csak egyszerűbb alapanyagokból és persze jóval barátibb áron mint a Spy. bicskákat. A képen a felső, egy Cara-cara SS
típusú Byrd volt fénykorában, aminek a markolata gyárilag tömör rozsdamentes acélból készült és nem volt igazán könnyű bicskának mondható. Ezt a fém markolatot cseréltem én le szép fogkrém zöld G10-re. Az átalakítás elkezdése nem ment zökkenőmentesen, mivel a gyári markolat nem csavarozva, hanem szegecselve volt és ráadásul szépen szálra is csiszolták a szegecseket....nem volt egyszerű megtalálni őket. Miután kiütöttem a szegecseket , a bicska "atomjaira esett" , már csak körbe kellett rajzolnom a markolatot és kivágnom plusz kifúrni a lyukakat és keresni a szegecsek helyére megfelelő csavarokat. A G10 kiválóan textúrálható anyag, szinte bármilyen mintázat elkészíthető rá, most egy egyszerűen elkészíthető "kráteres" mintát raktam rá, ami annyit takar, hogy egy 10mm-s fúróval különböző mélységű mélyedéseket fúrtam mind a két panelba.
  A másik bicska  Byrd Robin-ként látta meg a napvilágot. Ennek gyárilag fekete G10 markolatpaneljei voltak, de a régi gazdája megpróbálta egy reszelő segítségével pimpelni , ami nekem nem igazán tetszett. A másik késhez képest ennél könnyebb dolgom volt, mert itt a gyári paneleket úgy csavarozták a bicska vázához (linerhez) , így azokat leszedve és átrajzolva meg is volt a markolat körvonala. Az új paneleket textilbakelitből csináltam, a furatok kialakítása után, "anso" mintázatot csiszolta beléjük. A csiszolás után egy nagyon kopott csiszolószalaggal is átmentem a mintázaton, ami kicsit megégette, megszínezte a bakelitet.
  Mind a két késnél a csíptető (klipsz) csavarjai a panelekben kaptak helyet, mind a G10-be, mind  bakelitbe jól lehetett menetet vágni. Képek itt.