2011. április 30., szombat

MI-28 Z Dagger

Történt egyszer , hogy hadgyakorlat közben lezuhant egy MI-28-as helikopter, a mai Oroszországi föderáció területén. Véletlenül , pont ott volt egy ismerösöm kiképzésen, és jó magyar módjára hozott nekem egy szeletet az egyik rotorlapátból. Jó pár évig pakolgattam ide-oda, mint "értékes ereklyét"... most végre megtaláltam a méltó helyét.
    Mindíg vonzottak a katonai kések és tőrök, tegnap csináltam magamnak egyet . Pengeanyagnak egy 2.5cm széles, 6mm vastag fémreszelőt használtam. A bakni és a markolat gomb, a fent említett helikopter alkatrészből származik , ami az anyagát tekintve repülőgép ipari úgynevezett "duralumínium". A bakni markolat felöli oldalán meghagytam az eredeti rotorborítást, ebben a textil rétegek között előtűnnek a jegesedést gátló fűtőszálak. A bakni és a markolat gomb között a nyél anyaga 5mm vastag marhabőr korongok egymásra fűzéséből áll. A pengét tükörre políroztam, és a lezuhant helikopter tiszteletére, belesavaztam a típusát és a sziluettjét. Úgy gondolom , a szerencsétlenül járt MI-28-as darabkája nem is kerülhetett volna méltóbb felhasználásra. Képek itt.