2011. február 2., szerda

Mini mindenes


Megint egy új nap, megint egy kés. Most egy olyan kést szerettem volna alkotni, amit a mérete miatt bárhová magammal vihetek (rend éber őrei sem köthetnek bele a 7cm-es pengébe) , és a kialakítása lehetővé teszi a többcélú felhasználást. Pont emiatt választottam a "tantós" pengealakot és a kétféle élkialakítást.A vágóél holkeres ami jó vágóképességet tesz lehetővé, ezzel szemben a kés hegye lapos élezést kapott , ez elég erős és akár precíz vágásokra is alkalmas. A pengeanyag wolframmal ötvözött gyorsacél melyet a pengeháton kicsit kilágyítottam, hogy az él keménységével szemben a háta inkább rugalmas legyen. A mérete alapján talán a nyakkés kategóriába sorolhatnám, mivel a teljes mérete 14 cm,igy a markolat igencsak elenyésző lett, ezért egy aránylag vastag ejtőernyőzsinorra kötött csomóval egészítettem ki ami meglepően stabil fogást biztosít. A markolatot vékony műanyaggal ( jelen esetben zsugorcsővel) borítottam be, ami a fogásban nem segít :( de szerintem jó hatással van a "dizájnra", amibe közel fél óra alatt sikerült  a logómat is belefaragni . Képek itt.