2011. február 15., kedd

Fruit Killer avagy a Magyar Gyümölcs Gyilkos :)

Lehet , hogy a "Gyümölcs Gyilkos" kicsit kemény név, egy ekkorka késnek, és sok embernek mosolyt csaj az arcára , pedig ez egy igazi kés...penge..nyél..szegecsek..tok...igen ez egy kés. A napokban kerestek meg, hogy tudok-e gyümölcsfaragó kést készíteni, hát elöször egy hámozó kés képe villant az agyamba, de mint kiderült ez egészen mást takar. Ételszobrászok használnak efféle alakalmatosságot, hogy dinnyéket, almákat faragjanak. A főbb jellemzői ennek a pöttömnek, 4cm hosszú és 1cm széles penge lapos élezéssel. A nyél 11cm hosszú és 12mm átmérőjű, mintázott pengeháttal és fa markolathéjjal készült. Igazából csak terveket kellett volna készítenem, de rövid internetes túrkálás és rajzolgatás után nekiláttam a késnek. A legjobb ilyen késeket Thaiföldön  készítik, hát velük én nem versenyezhetek, és nem is tudok, ezért saját szerény ezköztáramat bevetve készítettem el a kést  és a tokot. Alapanyagnak rozsdamentes Solingen acélt válsztottam , a nyél anyaga irokó hármas réz szegecsekkel, alumínium végzáró kupakkal. A tokot sok agyalás után fából csináltam , ebben a csőszerű tokban biztonságosan tárolható, hordható, akár egy kistáska mélyén is . Képek  itt.