2012. február 18., szombat

Zizula

Nagyon rég óta tetszik már a Rowen Izula nyakkés. A napokban már birtokolhatom is, persze nem egy eredeti USA gyártmányt, hanem egy saját készítésű példányt. Az általam elkészített példány pontosan megegyezik az eredeti kés méreteivel, ez annak köszönhető, hogy a kést nem én vágtam ki az alapanyagból (rugóacél) , hanem egy lézer vágott nyers példánnyal hozott össze a sors. Az 5mm vastag pengét egyenes leélezéssel és a pengeháton kaparóéllel készítettem el. Mivel ez egy nyakkés, a markolatot egy zsinór fonattal
alakítottam ki , bár a fonat nélkül is meglepően jó a késecske fogása. A markolat végén kialakított hatalmas furat nagyon jó szolgálatot tesz használat közben (beledugva a kisujjunkat). A leélezésen kívül az egész késen meghagytam a hengerelés nyomán keletkezett mélyedéseket, majd savval mattítottam.
  Mivel eddig soha nem volt a kezemben sem Izula, sem izula másolat, nagyon kellemesen csalódtam ebben a mütyürben. A kis méret ellenére nagyon használható, úgy gondolom egy nagyobb késsel kiegészítve tökéletes társ lehet egy erdei túra során, de önmagában is megálja a helyét akár mindennapi (EDC) késként, hiszen legálisan hordható. Képek itt.