2010. október 1., péntek

Megint egy Farkas.

Itt a "Farkas" sorozat legújabb és egyben legnagyobb tagja, annyira megtetszett a nyúzó(k) formája, hogy eldöntöttem csinálok egy "nagy testvért". Igyekeztem olyan kést csinálni ami formailag és funkcionálisan is hasonlít az előző két késhez. Pengeanyagnak ismét HSS fűrészlapot használtam , a nyél irokóból készült, és a jól bevált maratott minta is rá került. A másik két késhez képest ez igen nagynak tűnik (teljes méret 26cm), és formailag elöszőr egy KUKRI jut róla az eszembe. Rövid tesztnek is alávetettem, kicsit "orrnehézre" sikeredett, de ez a tulajdonsága teszi alkalmassá arra, hogy egy suhintással átvágjunk vele akár 2-3 cm vastag ágakat. Na a lényeg, hogy leteszteltem, kint az udvaron álló diófát vettem vele célba, egy hüvelykujj vastagságú ág amúgy is rossz irányba nőt :) az első jólirányzott vágással megszabadítottam a fát a "felesleges kinövésétől"...aztán több suhintással ( kb: 50 :) apró forgácsot csináltam belőle.
Képek itt.